na teritoriji BIH za sve porudžbine u vrijednosti preko 99 KM

do 6 mjesečnih rata bez kamate Pogledaj više

055/490-400 Svaki radni dan od 9-18h i subotom do 15h

Plati karticom online i preuzmi u BUZZ shopu po tvom izboru

Imamo nova pravila i uslove korišćenja

Blogger Pick
27.03.2017.

NIKE AIR MAX PLUS TN

Zdravo ljudi :) Kako ste? Kao što već  znate, veliki sam fan i kolekcionar Air Jordan modela i skoro pa isključivo pišem o njima. No, za ovaj blog sam odabrao jedan zanimljiv model o kome se nešto mnogo ne zna kod nas. Narvno, poznajem nekoliko ljudi koji imaju izrazitu ljubav prema ovome, mnogima ekscentričnom modelu. Pokušaću da vas u što kraćim crtama upoznam sa ovim modelom čija priča počinje još davne 1998. godine.

Naime te godine NIKE lansira ''atomsku bombu'' u svijetu do tada poznatih modela, a ona se zvala AIR MAX TN PLUS ii kako je sve do danas žargonski nazivamo Tunned 1.

Sa svojim Tech-End kinetičkim dizajnom i materijalima koji maksimalno pružaju udobnot i otpornost na habanje, bruji se po Evropi i dan danas kod istinskih zaljubljenika u ovaj model. Poput svog  starijeg brata AM 95 koji je imao inovacije sa bojama, kao i u nagibu od pete ka prstima OG modeli HYPER BLUE, ORANGE TIGER  i GRAY SHARK i dan danas, doslovno izbijaju oči ljudima kad ih vide. Patike su privukle nejviše UK  BAD BOY populaciju, navijačke skupine i tako dalje. TN je nešto kao ubica. Njena  reputacija je posebno  poznata u nekim  urbanim enklavama širom Evrope i Australije. Zašto je sve to tako?

Prije svega patika nije nikad bila namjenjena osobama slabog srca i mekanim ljudima... Smiješno? Nekoliko specifikacija i onda će stvari biti malo jasnije. Egzoskelet inovacija ili kako ga još zovu TPVR-THERMOPLASTIC VINYL RESIN (vanjski kostur), preko cijelog gornjišta i bočnih panela , tako sve do zadnjeg dijela koja je od svog prvog izdanja bojena principom FADE (postepeno prelaženje iz jedne boje u drugu). Primjetićemo  jasni TOE BOX koji služi za potporu prstiju, a izgleda brutalno agresivan...Istu tehnologiju tog dijela možete zapaziti na AIR PRESTO modelima. Cijelo gornjište pored ''kostura'' je sačinjeno od MESH-a.

Takođe i đon je inovacija za sebe... Pa prvo što možemo da primjetimo su AIR jedinice koje su raspoređene duž cijelog đona. Pored standardnih BUBBLE jedinica u zadnju jedinicu sa untrašnje strane supostavljeni stubići multikolor boja, koji daju izuzetnu podršku stopalu (ipak spada u running sekciju) tu je i skulpturni MIDFOOT prožet sjajem koji je jasno vidljiv sa obje strane srednjeg dijela đona, tako je vidljiv i na vanjskom dijelu. Namjena mu je svakako jasna kao dan.

Ovaj spisak moze dalje i dalje, ali jednostavno rečeno... ljudi su možda zastrašeni od ovog modela i imaju averzije, dok „divlji“, blentavi i kreativni ljudi imaju izraženu ljubav prema ovom modelu.

Šta je to TN? To je vjerovarno pitanje koje vas kopka, ako vas je zaintrigirala piča o modelu.

U suštini to je spoj ili kako ga NIKE zove, udarac, spajanje bubble jedinice sa gumenom  hemisfera jedinicom i tako pružiti maksimalnu pordršku stopalu prilikom nošenja same patike. Dodavanje takozvanog  ''hemis'' elementa značilo je smanjti pritisak na AIR jedinicu te tako osigurati mekšu ''vožnju'' ovog modela. Iz NIKE odjela koji je zadužen za testiranja i inovacije čvrstine materijla i otpornosti na habanje, tehnički direktor  David Forland objašnjava to ovako : '' Iz perspektive revolucije, ovaj korak nije bio tako uzbudljiv, kao neki prije do tada. Mi i dalje koristimo prijašnji način pravljena AIR jedinica, s tim što smo u ovo uvrstili tu novu takozvanu ''napucanu'' ili kako je zovemo TUNED verziju đonova. Uradili smo sve testove kako bi smo se uvjerili da sve funkcioniše kako treba. Dobro je to što sada mozemo da pravimo različite debljine ''hemisa'' i možemo da ih uvrstimo po potrebama. AIR MAX PLUS je zaista kombinacija AIR i TUNED ( vazduha i napucanog-nabrijanog-tjuniranog ). Ono što bih istakao kao najbitnije je to da više ne koristimo toliki pritisak u jedinicama na TUNED modelima kao u nekim modelima bez tog dodatka. Sve se dogodilo tokom tog perioda kada smo pokušavali da shvatimo kako izaći iz upotrebe starog gasa.

Na kraju dodajem : '' Možda ovi elementi čine više od jastučića, a vazduh radi manje od toga i obezbjeđuje neki sasvim novi osjećaj.''

Čitamo se uskoro, a ja vam šaljem pozdrav iz Banja Luke.

VAS D.K.

Slični članci